Andere e-mails en facturen?

Wij zijn bezig te veranderen van plannings- en facturatieprogramma. U ontvangt de e-mails en facturen dus in een iets andere vorm dan u gewend bent, en misschien gaan er de eerste weken nog wat dingen verkeerd. Dat hopen we niet natuurlijk, maar het zou kunnen gebeuren.

Ziet u een probleem? Mailt u dan alstublieft, dan kunnen we er snel iets aan doen.

Februari 2021

Sneeuw en vorst maken het werk momenteel moeilijk tot onmogelijk. De planning loopt dus een beetje in de soep. Maar hopelijk kunnen we volgende week met frisse moed weer verder!

Zoals gewoonlijk krijgt u voordat uw ramen gewassen worden een e-mail van ons. Heeft u vragen? Mail dan gerust.

Maatregelen Corona-virus

Nu Nederland stilstaat bij maatregelen om te snelle verspreiding van het Corona-virus tegen te gaan, willen wij onze klanten op de hoogte stellen van onze overwegingen.

Ik (Geert) werk buiten en alleen, en door de aard van het werk heb ik bijzonder weinig direct contact met u als klant. Daarom zien wij vooralsnog geen problemen om het normale werk voort te zetten. Ik sta buiten, u bent binnen, en die afstand lijkt ons voldoende.

Er zijn een paar kleine wijzigingen: totdat de verordeningen worden ingetrokken zal ik uit voorzorg geen binnenramen wassen bij particulieren.

Er zijn klanten die mij soms (heel vriendelijk!) koffie aanbieden. Voor uw en mijn veiligheid zal ik voorlopig helaas even van koffiedrinken bij de klanten afzien.

U betaalt veilig via de bank, daarvoor is geen persoonlijk contact noodzakelijk. Ook dat kan dus gewoon doorgaan. 😉

Als u nog vragen hebt, stuur dan gerust een e-mail, wij zullen ons best doen die vragen te beantwoorden!

Wij wensen iedereen sterkte in deze vervelende periode.

Storm

Helaas gooide de harde wind en storm van de afgelopen week weer heel veel roet in het eten wat betreft onze planning. Als het harder waait dan windkracht 6 is het niet echt veilig om met de ladder te werken.

Natuurlijk hoopten we dat er dan deze week flink gewerkt kan worden, maar op dit moment zijn de voorspellingen bijzonder slecht: de hele week windkracht 6 of 7.

Dat betekent dat u uw glazenwasser deze maand een stuk later dan gebruikelijk zult zien. Zodra het werkbaar weer is, worden er weer ramen gewassen en het werk ingehaald.

Als u hierover vragen hebt kunt u ons altijd mailen!

Osmosewater en telewash-systeem

Bijzonder nieuws!

Vanaf nu werken we bij Glazenwasbedrijf Bonnema behalve op de ‘ouderwetse’ manier – ladder, emmer, inwasser – ook met osmosewater en een telewash-systeem.

Wellicht hebt u er al eens iemand mee zien werken: een telewash-systeem, waarbij de ramen gewassen worden met borstel op een telescoopsteel of tucker pole. De glazenwasser hoeft hierbij niet op een ladder te klimmen maar bewerkt de ramen vanaf de grond. Met een telescoopsteel en osmosewater kunnen ramen en houtwerk tot wel 20 meter hoog schoongemaakt worden! Wij houden het voorlopig echter bij een goede 8 meter.

Hoe werkt het?

We hebben nu een tank met 400 liter osmosewater in de auto, zodat er altijd genoeg water is om uw ramen of houtwerk schoon te maken. Het water komt met behulp van een pomp via een slang en de telescoopsteel daar waar het moet zijn: op uw ramen. Ook schoonmaakmiddel kan indien nodig (bij houtwerk) worden toegepast.

De kozijnen en ramen worden eerst schoongemaakt met een speciaal voor ramen en kozijnen geschikte borstel, dan nagespoeld met het pure osmosewater, en kunnen daarna vanzelf opdrogen. Nadrogen is niet nodig.

Voordelen

Wat zijn de voordelen van het werken met een telewash-systeem?

  • Osmosewater (ook wel: gedemineraliseerd water) is water dat gefilterd is, waardoor alle onzuiverheden en kalkdeeltjes er uit zijn gehaald. Dat zorgt ervoor dat het water geen strepen of vlekken achterlaat wanneer het opdroogt. Er zitten immers geen deeltjes in het water die zich aan het glas kunnen hechten. Dit betekent ook dat de ramen langer schoonblijven.
  • Ramen die met de ladder niet of moeilijk bereikbaar zijn kunnen nu toch schoongemaakt worden. Denk aan schuine dakramen, ramen boven een schuin dak, serres of overkappingen.
  • Uiteraard is het voor de glazenwasser zelf veiliger als hij niet steeds de ladder op hoeft. Op de grond is het valgevaar een stuk kleiner.
  • Osmosewater is toepasbaar op ramen, houten en kunststof kozijnen, houtwerk, zonnepanelen, gevelbeplating, trespa, kunststof golfplaat en zonweringen.
  • De ramen zijn makkelijker bereikbaar. Waar je voor een ladder altijd een bepaalde hoeveelheid ruimte vlak voor het raam nodig hebt, kan met een telescoopsysteem van grotere afstand gewerkt worden.

En nu?

We werken niet bij iedere klant automatisch met het telewash-systeem. Want als alleen uw bovenramen door ons schoongemaakt hoeven worden, heeft dit systeem als nadeel dat – omdat het water uiteraard van boven naar beneden loopt – het uw onderramen nat maakt. Dus voorlopig zullen we bij klanten waar alleen de bovenramen gewassen moeten worden op de ‘ouderwetse’ manier werken. Wel gebruiken we vanaf nu het osmosewater bij alle klanten, maar dat water is natuurlijk vanuit een emmer al snel niet meer zo puur als vanuit de watertank.

Bij het op verzoek schoonmaken van het houtwerk zullen we vanaf nu wel standaard met het telewash-systeem gaan werken.

De eerste twee keer…

De eerste twee keer dat uw ramen met een telescoopsysteem schoongemaakt worden, kan er tijdens het opdrogen mogelijk wat vuil van de gevel of uit of onder de kozijnen weglekken. Dit is dan vuil wat er al lang heeft gezeten omdat dit niet bereikt kan worden op de traditionele manier van ramen wassen met een inwasser.

Dat kán betekenen dat er dan toch nog hier of daar een vlekje op uw raam zit nadat het opgedroogd is. Indien dit het geval is, stuurt u ons dan binnen 24 uur een berichtje, en dan zorgen we ervoor dat het nagewerkt wordt. Nadat het een of twee keer met het telewash-systeem is schoongemaakt is al dit oude vuil vanuit de kozijnen ook verdwenen, en zullen uw ramen smetteloos opdrogen. Uw ramen zullen dan dus schoner zijn dan voorheen, omdat zelfs het vuil waar de glazenwasser eerst niet bij kon, nu verdwijnt!

Zoals altijd…heeft u vragen of opmerkingen, wilt u meer weten? Stuur ons gerust een berichtje via mail@mijnglazenwasser.nl!

Nieuws

De algemene voorwaarden van Glazenwasbedrijf Bonnema zijn op het volgende belangrijke punt gewijzigd: de betalingstermijn is veranderd van 30 dagen naar 21 dagen.

Hiermee voorkomen we de verwarring die kan ontstaan wanneer de ramen na een maand weer gedaan worden en er nog een nota openstaat van de vorige keer.

Extra werk aanmelden?

Wilt u als vaste klant extra werk laten doen, zoals daklijsten, dakkapellen of boeidelen schoonmaken?

Meldt u dit dan alstublieft per e-mail. Mondelinge afspraken worden in de drukte wel eens vergeten of niet doorgegeven aan de afdeling planning. Extra werk kan helaas niet op het laatste moment meegenomen worden.

Als u het werk per mail aanmeldt krijgt u een bevestiging, en hoort u tijdig wanneer het werk wordt ingepland.

April/Mei 2019

Het blijft ingewikkeld… een planning verzinnen is één ding, maar er zijn zoveel factoren die roet in het eten kunnen gooien, dat het maar zelden lukt om alle klanten echt te kunnen doen in de maand waarin ze (volgens de gewenste frequentie) gedaan zouden moeten worden.

Door weersomstandigheden vorige maand lagen we al wat achter op schema. Toen kwamen er in de maand april veel aanvragen van vaste klanten voor extra werk …behalve de ramen ook de daklijsten schoonmaken, of de boeidelen, de dakkapel enzovoorts. Uiteraard voeren we dit werk graag uit, maar in die 5 uren dat dan voor die ene klant gewerkt wordt, konden normaal de ramen van 10 of meer klanten gewassen worden. U begrijpt wat dit betekent voor de ‘route’. Daar lopen we weer akelig achterop.

Moeten we dan maar een maximaal aantal aanvragen voor extra werk honoreren? Helemaal geen extra werk doen naast het glazenwassen? Maar dat is voor de klanten ook weer vervelend, zij moeten dan weer een ander bedrijf inschakelen voor het schoonmaken van het houtwerk.

Een tussenweg is om ‘extra werk’ (afsoppen van houtwerk) te bewaren voor de dagen dat het te slecht weer is om de ramen te wassen. Dan verlies je geen tijd die anders voor de glazenwasroute bedoeld was – want met flinke regen de ramen wassen is over het algemeen niet zo gewenst, maar schoonmaken van houtwerk kan prima op zo’n dag. Maar ja, als het dan ineens weer weken NIET regent, zit de klant ook te wachten.

Afgezien van het weer en het onverwachte extra werk, hebben we het dan nog niet eens over de feestdagen of eens een dagje vrij, laat staan over vakantie voor de glazenwasser.

We zijn heel blij en dankbaar dat we zoveel trouwe klanten hebben, dat er meer dan genoeg werk is. En we vinden het echt vervelend als we de route niet volgens schema kunnen doen.

We proberen zoveel mogelijk de vaste tijden in de maand voor bepaalde wijken aan te houden maar het is nu, eind April, wel duidelijk dat we begin Mei nog zeker niet met de ‘nieuwe maand’ kunnen beginnen. Hiervoor alvast onze excuses. Er wordt hard gewerkt en we vergeten u niet.